Turen Sverige 2017

Sommertur Sverige 2017

Dato 09 til 11-06-2017

Deauville Klubbens sommertur til Sverige i 2017

I år havde Tage Søndergaard arrangeret en tur i det skønne svenske landskab i Skåne.

Fredag d. 9. juni kom vi fra det ganske land og kørte ad forskellige veje mod Sverige, dog var vi en stor flok, der kørte samlet fra Vissenbjerg på Fyn, og senere Nyborg og til sidst koblede Niels på omkring Sorø.

Så gik det ellers østpå og over broen til Malmø, hvorefter vi kørte mod Ludvigsborg, og nåede frem til ”Granliden” sidst på eftermiddagen.  Der var så tid og vejr til at nyde en kold øl på terrassen inden aftensmaden var klar. Vi havde en hyggelig aften, hvor snakken gik. Her havde vi så vores base frem til søndag.

Lørdag gik turen så mod øst ad dejlige motorcykelveje let kuperede og med sving. Vejene var rigtig gode og selv vejreparationerne var uden bump.

Vi besøgte Claessons Motor i Bromölle. En imponerende MC butik med et stort udvalg i motorcykler, udstyr og beklædning. Her fik vi formiddagskaffe og blev fotograferet til deres Facebook side.

Næste stop var Åhus. Et hyggeligt sted med havnemiljø ved Østersøen.

Frokosten fik vi i Kivik i det østlige Skåne.

Så gik det hjemad mod ”Granliden” igen, og der blev tid til at være udendørs og nyde den fantastiske park/have i solskinsvejr.

Lørdag aften fik vi en festmiddag med 3 retter. God og velsmagende mad. En hyggelig aften med vægt på det sociale samvær.

Søndag morgen pakkede vi sammen, og efter morgenmaden var vi klar til afgang. Nu gik det mod nordvest og første stop var Söderåsens Nationalpark med dybe skove og en utrolig smuk udsigt.

Næste stop var Kullen, et imponerende klippelandskab ud til Kattegat. Den sidste frokost i de svenske blev indtaget i byen Mølle i en hyggelig lystbådehavn.

Så var det tid til og sige farvel og tak til Tage for en spændende og vel tilrettelagt tur. Vi var 18 deltagere og 14 motorcykler, der nu kørte mod Helsingborg og sejlede med færgen over til Helsingør. Herefter kørte vi igen forskellige veje hjemad.